Gevalstudie en onderzoek naar geschillen en hun illegale praktijken bij het verkrijgen van landcertificaten SHM in Kentingan Baru
Geschreven door: KPH.Danoewidjojo, SH, MH
De discussie begint met de inhoud in de tekst van de Proclamatie van Onafhankelijkheid van de Republiek Indonesië, namelijk: "... overdracht van macht en anderen worden in goede mate en binnen een korte tijd gehouden ...". in de tekst van de Proclamatie van de Onafhankelijkheid van de Republiek Indonesië en bovendien de Regering Karaton Kasunanan Surakarta Hadiningrat en Praja Mangkunegaran (Swapraja-regering) opgenomen in deze Central Java Provinciale Regering en binnen de regering van Surakarta City, en nu wordt het alleen maar een cultureel erfgoed, resulterend in politieke macht en land Karaton Kasunanan Surakarta Hadiningrat en Eigendom door persoonlijke sentana / verwant van de Koning Karaton Kasunanan Surakarta Hadiningrat werd ook chaotisch en uiteindelijk gecontroleerd door de staat en werd het State Land (TN). Evenzo, wat er gebeurde met de mensen die vroeger in Magersari woonden op de campus van UNS en ook Kentingan Baru, ondervonden de druk en de terreur van de PKI issue, dus waren ze bang en renden weg van hun woning. Kortom, ze verhuisden van één plek naar een ander, nog steeds binnen de Eigendom No.9 in 1882 in het dorp Djebres dat op naam van Heer Koesen, eindelijk na de val van de Nieuwe Orde rond 1999, sommigen van hen (inwoners van Magersari. red) zich in Kampung Gendingan vestigden, veranderd door Inwoners van Magersari (op basis van een overeenkomst met Heir Eigendom Owner), kreeg de naam Kampung Kentingan Baru. Een van de inwoners van Magersari, wiens vader eenmaal de opdracht van de eigenaar van het Eigendom had gekregen, hoorde dat er een probleem was dat zijn nieuwe Kentingan door ambtenaren zou worden gebruikt , die later ontdekten dat ze land kregen - het land omdat ze bij PT.Bengawan Permai kopen via een bemiddelaar (makelaars of landmaffia die samenwerken met elementen van de Nationale Land Agencij). Dit wordt bewezen door hun erkenning (in hun Replik toen ze de inwoners van Magersari aanklaagden in Kentingan Baru, dat ze het land niet kregen van de staatssubsidie, en het was een landruil met het land van Taman Jurug wilde dieren in de jaren 80. de jaren 70 van de regering van de stad Surakarta wilde dieren van Taman Sriwedari naar Jurug verhuizen met management via investeerders, waaronder grondaankoop / dorp van Jurug park (ze zijn eiser / certificaathouder in dit geval zijn ambtenaren en zakenmensen .red, het land kopen door te kopen via PT.Bengawan Permai en niet via procedurele toepassing bij het Nationale Land Agencij, door de eerste te bezetten en eerst girik of letter c te hebben, maar via de landmaffia in samenwerking met de National Land Agencij). Maar omdat tijdens de reis niet winstgevend is, eindelijk hebben investeerders en Pt.Bengawan Permai gevraagd om Pemkot terug te betalen voor fondsen / aandelen pembanggaasan Jurug land. En toen de stadsbestuur geen geld, dan Pemkot ruil het met land Kentingan Baru.
De bovenstaande verklaring is heel vreemd, omdat volgens de toepasselijke wetgeving een persoon die een stuk land van het State Land (TN) wil bezitten, een eigendomsrecht wordt, de voorwaarde dat de aanvrager de juridische en fysieke controle over de grond moet hebben State Land (TN) en het is bewezen dat de Replik in de hoofdmoot aan de oorsprong van de Persil ligt, noemde de toekenning van landrechten die rechtstreeks door de staat wordt gecontroleerd, dus het betwiste land is het land van de staat en niet het land dat eigendom is van de staat door de regering van Surakarta City is het ook niet mogelijk de uitwisseling van kennis met de regering van Surakarta ook te lezen op: http://m.harianjogja.com/baca/2010/05/20/warga-geruduk-didang-didang -tanah-kadang-baru-22052), zaak rechtszaak nummer 04 / Pdt.G / 2010 /PN.Ska het ligt in het bestaan van een perceel grond dat reeds eigendomsnummer 4263 heeft van 396 vierkante meter beweerde te behoren aan Sri Suryani in blok 8 gebied Kentingan Baru.majelis rechter resoluut afgewezen de rechtszaak van de eigenaar van het grondcertificaat in Kentingan Baru, Sri Suryani, toen het proces het geschil over het land voortzette in de rechtbank (PN) Solo, donderdag 20/5/2010. Het materiaal van de rechtszaak van de eigenaar van het certificaat met het eigendomsnummer 4263 en het gebied van 396 vierkante meter wordt als minder partij en minder volledig beschouwd. "Rekening houdend met de feiten ter zitting in de vorige zitting, bereikte het panel van rechters uiteindelijk de beslissing een uitzondering op de zes verweerders wordt aanvaard, integendeel, de vordering van de eiser is onaanvaardbaar wegens gebrek aan bestrijding. Hiertoe wordt de concessieverlener een boete van R 966.000 opgelegd over deze kwestie, "zei de voorzitter van het panel van rechters, Sugeng B aan de zijlijn van het vonnis in de Solo District Court, op donderdag 20/5 / 2010. En volgens de advocaat van de aanklager, erkent Sobirin het gebrek aan materieel materiaal van de rechtszaak. In dit geval de rechtszaak nummer 04 / Pdt .G / 2010 / PN.Ska in de districtsrechtbank van Surakarta kan worden geconcludeerd dat: het materiaal van de claim van eiseres Sri Suryani minder feest en minder compleet is, omdat eiser Sri Suryani niet woont en geen bevolking heeft in Kentingan Baru (in Jl.KH. Maskur of Rt.03 / Rw.16 Jebres Sub-District Jebres Sub-district, Surakarta City.) Niet gecontroleerd door een juridisch of fysiek object van betwist land, omdat Sri Suryani een certificaat illegaal of niet procedureel krijgt, dat het land van de staat niet kan worden ingeruild voor bolster, dus het certificaat is gebrekkig door de wet, en vol van engineering.If vanuit het juridische perspectief van de gedaagden (burgers van Magersari .red) meenpati betwist land is niet tegen de wet aan de eiser Sri Suryani en is niet verplicht om compensatie betalen aan de eiser, omdat het landconflict het State Land (TN) is.
Het is dus duidelijk uit de bovenstaande problemen dat de Magersari het recht hebben om hun land te certificeren en een duidelijke status van verblijf in Kentingan Baru te hebben, door hun eigen wijkeenheid (RT) te hebben. Bovendien zijn de inwoners van Magersari deel van de inheemse bevolking van Karaton Kasunanan Surakarta Hadiningrat die onder auspiciën staat van het Eigendom nr. 9 (erfgenaam) nr. 1882 namens Heer Koesen in Djebres Village (omdat het Kentingan Baru-gebied zich binnen het etnendorp van Djebres bevindt, Eigendom de omvang van 6.896.250 m2 .red), en die inwoners van Magersari hebben de Letter of Grant ontvangen van de eigenaar van het Eigendom (de erfgenaam).
De discussie begint met de inhoud in de tekst van de Proclamatie van Onafhankelijkheid van de Republiek Indonesië, namelijk: "... overdracht van macht en anderen worden in goede mate en binnen een korte tijd gehouden ...". in de tekst van de Proclamatie van de Onafhankelijkheid van de Republiek Indonesië en bovendien de Regering Karaton Kasunanan Surakarta Hadiningrat en Praja Mangkunegaran (Swapraja-regering) opgenomen in deze Central Java Provinciale Regering en binnen de regering van Surakarta City, en nu wordt het alleen maar een cultureel erfgoed, resulterend in politieke macht en land Karaton Kasunanan Surakarta Hadiningrat en Eigendom door persoonlijke sentana / verwant van de Koning Karaton Kasunanan Surakarta Hadiningrat werd ook chaotisch en uiteindelijk gecontroleerd door de staat en werd het State Land (TN). Evenzo, wat er gebeurde met de mensen die vroeger in Magersari woonden op de campus van UNS en ook Kentingan Baru, ondervonden de druk en de terreur van de PKI issue, dus waren ze bang en renden weg van hun woning. Kortom, ze verhuisden van één plek naar een ander, nog steeds binnen de Eigendom No.9 in 1882 in het dorp Djebres dat op naam van Heer Koesen, eindelijk na de val van de Nieuwe Orde rond 1999, sommigen van hen (inwoners van Magersari. red) zich in Kampung Gendingan vestigden, veranderd door Inwoners van Magersari (op basis van een overeenkomst met Heir Eigendom Owner), kreeg de naam Kampung Kentingan Baru. Een van de inwoners van Magersari, wiens vader eenmaal de opdracht van de eigenaar van het Eigendom had gekregen, hoorde dat er een probleem was dat zijn nieuwe Kentingan door ambtenaren zou worden gebruikt , die later ontdekten dat ze land kregen - het land omdat ze bij PT.Bengawan Permai kopen via een bemiddelaar (makelaars of landmaffia die samenwerken met elementen van de Nationale Land Agencij). Dit wordt bewezen door hun erkenning (in hun Replik toen ze de inwoners van Magersari aanklaagden in Kentingan Baru, dat ze het land niet kregen van de staatssubsidie, en het was een landruil met het land van Taman Jurug wilde dieren in de jaren 80. de jaren 70 van de regering van de stad Surakarta wilde dieren van Taman Sriwedari naar Jurug verhuizen met management via investeerders, waaronder grondaankoop / dorp van Jurug park (ze zijn eiser / certificaathouder in dit geval zijn ambtenaren en zakenmensen .red, het land kopen door te kopen via PT.Bengawan Permai en niet via procedurele toepassing bij het Nationale Land Agencij, door de eerste te bezetten en eerst girik of letter c te hebben, maar via de landmaffia in samenwerking met de National Land Agencij). Maar omdat tijdens de reis niet winstgevend is, eindelijk hebben investeerders en Pt.Bengawan Permai gevraagd om Pemkot terug te betalen voor fondsen / aandelen pembanggaasan Jurug land. En toen de stadsbestuur geen geld, dan Pemkot ruil het met land Kentingan Baru.
De bovenstaande verklaring is heel vreemd, omdat volgens de toepasselijke wetgeving een persoon die een stuk land van het State Land (TN) wil bezitten, een eigendomsrecht wordt, de voorwaarde dat de aanvrager de juridische en fysieke controle over de grond moet hebben State Land (TN) en het is bewezen dat de Replik in de hoofdmoot aan de oorsprong van de Persil ligt, noemde de toekenning van landrechten die rechtstreeks door de staat wordt gecontroleerd, dus het betwiste land is het land van de staat en niet het land dat eigendom is van de staat door de regering van Surakarta City is het ook niet mogelijk de uitwisseling van kennis met de regering van Surakarta ook te lezen op: http://m.harianjogja.com/baca/2010/05/20/warga-geruduk-didang-didang -tanah-kadang-baru-22052), zaak rechtszaak nummer 04 / Pdt.G / 2010 /PN.Ska het ligt in het bestaan van een perceel grond dat reeds eigendomsnummer 4263 heeft van 396 vierkante meter beweerde te behoren aan Sri Suryani in blok 8 gebied Kentingan Baru.majelis rechter resoluut afgewezen de rechtszaak van de eigenaar van het grondcertificaat in Kentingan Baru, Sri Suryani, toen het proces het geschil over het land voortzette in de rechtbank (PN) Solo, donderdag 20/5/2010. Het materiaal van de rechtszaak van de eigenaar van het certificaat met het eigendomsnummer 4263 en het gebied van 396 vierkante meter wordt als minder partij en minder volledig beschouwd. "Rekening houdend met de feiten ter zitting in de vorige zitting, bereikte het panel van rechters uiteindelijk de beslissing een uitzondering op de zes verweerders wordt aanvaard, integendeel, de vordering van de eiser is onaanvaardbaar wegens gebrek aan bestrijding. Hiertoe wordt de concessieverlener een boete van R 966.000 opgelegd over deze kwestie, "zei de voorzitter van het panel van rechters, Sugeng B aan de zijlijn van het vonnis in de Solo District Court, op donderdag 20/5 / 2010. En volgens de advocaat van de aanklager, erkent Sobirin het gebrek aan materieel materiaal van de rechtszaak. In dit geval de rechtszaak nummer 04 / Pdt .G / 2010 / PN.Ska in de districtsrechtbank van Surakarta kan worden geconcludeerd dat: het materiaal van de claim van eiseres Sri Suryani minder feest en minder compleet is, omdat eiser Sri Suryani niet woont en geen bevolking heeft in Kentingan Baru (in Jl.KH. Maskur of Rt.03 / Rw.16 Jebres Sub-District Jebres Sub-district, Surakarta City.) Niet gecontroleerd door een juridisch of fysiek object van betwist land, omdat Sri Suryani een certificaat illegaal of niet procedureel krijgt, dat het land van de staat niet kan worden ingeruild voor bolster, dus het certificaat is gebrekkig door de wet, en vol van engineering.If vanuit het juridische perspectief van de gedaagden (burgers van Magersari .red) meenpati betwist land is niet tegen de wet aan de eiser Sri Suryani en is niet verplicht om compensatie betalen aan de eiser, omdat het landconflict het State Land (TN) is.
Het is dus duidelijk uit de bovenstaande problemen dat de Magersari het recht hebben om hun land te certificeren en een duidelijke status van verblijf in Kentingan Baru te hebben, door hun eigen wijkeenheid (RT) te hebben. Bovendien zijn de inwoners van Magersari deel van de inheemse bevolking van Karaton Kasunanan Surakarta Hadiningrat die onder auspiciën staat van het Eigendom nr. 9 (erfgenaam) nr. 1882 namens Heer Koesen in Djebres Village (omdat het Kentingan Baru-gebied zich binnen het etnendorp van Djebres bevindt, Eigendom de omvang van 6.896.250 m2 .red), en die inwoners van Magersari hebben de Letter of Grant ontvangen van de eigenaar van het Eigendom (de erfgenaam).
Komentar
Posting Komentar